B3 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Tarih: 10.30.2018
 

B3 vitamini, kişilerin enerji ihtiyacını doğrudan karşılayan önemli bir vitamindir. Suda eriyen, ısı ve ışığa karşı dayanıklılığını koruyan B3, her gün düzenli olarak alınmalıdır. Et, süt, peynir, yumurta, patates, kahve, incir, somon balığı, ton balığı, buğday, tavuk, hindi, kuşkonmaz gibi besinlerde ideal seviyede B3 vitamini bulunuyor. Eğer bu besinleri sürekli tüketemiyorsanız, B3 vitamini içeren gıda takviyelerinden yararlanabilirsiniz.
Halsizlik, yorgunluk, iştahsızlık gibi yaşam kalitesini olumsuz etkileyen durumlar genel anlamda B3 vitamini eksikliğinde ortaya çıkıyor. B3 vitamini enerji vitamini olarak da biliniyor, fiziksel zindelik için düzenli alınması öneriliyor. B3 vitamini enerji vermek haricinde; sinir sistemini düzenler, kan dolaşımını idealize eder, mukozayı korur, pellegra hastalığını önler, kolesterolü düşürür, depresif ruh halini iyileştirir, sağlıklı yaşam arzusunu destekler; vücuttaki yağ ve karbonhidratları enerjiye çevirerek zinde bir yaşam sunar. B3 vitaminine ulaşmak kolay olduğundan, uzmanlar, bilinçli beslenme öneriyor ve et ve süt ürünlerinin eser miktarda tüketilmesi gerektiğini belirtiyor.