Bahar Alerjisi Olanlar için Beslenme Önerileri

Tarih: 06.24.2019
 

Bahar canlı bir mevsim olduğu için çok sevilen bir mevsim, ancak bahar alerjisi olanlar için tam bir kâbus. Kaşıntılar, kızarıklıklar, sürekli hapşırmalar, yaşaran gözler, kızaran gözler bahar alerjisinin rahatsız edici etkilerinden. Yaşam kalitesini düşüren ve kişilerin sosyal yaşamını kötü etkileyen bahar alerjisi aslında sağlıklı beslenmeyle kontrol altına alınabiliyor. Vücudun ihtiyaç duyduğu besinler, vitamin ve mineral desteği alındığı sürece bahar alerjisi rahatsız edici boyutlara ulaşmıyor, sosyal yaşamı etkilemiyor. İşte alerji için yapılan beslenme önerileri;

  • Günlük enerji alımı mutlaka yapılmalıdır. Enerjisiz kalan vücut işlevini yerine getirmede zorlanır. Karbonhidrat, tahıl ve buğday gibi enerji veren besinler tercih edilmelidir.
  • Protein alımı ihmal edilmemelidir. Günlük alınması gereken protein oranı kişinin kilosuyla orantılıdır. 50 kilo olan bir kişinin alması gereken protein miktarı 50 gramdır. Yumurta, et gibi protein ağırlıklı besinler öğünlerde olmalıdır.
  • Omega 3 ve 6 içeren sağlıklı yağ alımı gerçekleştirilmelidir.
  • Bağışıklığı güçlendirmek alerjik bünyeler için önemlidir. Gerekli durumda bu amaçla takviye kullanılmalıdır. Kolostrum, C vitamini gibi besin öğelerinden destek alınabilir.  
  • Bağışıklık sistemini koruyabilmek için probiyotik besinler tüketilmelidir. Yoğurt, peynir, mayalı ekmek gibi fermente edilmiş yiyecekler probiyotik desteğini sağlıyor.