Her Mevsimde Vitamin İhtiyacı

Tarih: 09.01.2018
 


Sağlıklı bir vücut sistemi, ideal büyüme ve gelişme evresi için vitaminler, mineraller, proteinler ve karbonhidratlar önemlidir. Bu yüzden mevsim ayrımı yapmadan vitamin alımına dikkat etmek gerekiyor. Bünyeyi korumak için alınması gereken vitaminler şöyledir;
A vitamini: Kemik, diş, göz, cilt ve dokuların sağlığı için A vitamini oranlarına dikkat etmek gerekiyor. Balık, süt, yumurta sarısında bulunan A vitamini; kayısı başta olmak üzere sarı – turuncu renkteki meyve ve sebzelerde yer alıyor.
D vitamini: D vitamini takviyesi yapmak enerjik bir bünye için önemlidir. Süt, yumurta, yağlı balıklarla alınabilen D vitamini, yazın öğle güneşinin etkisiyle de sağlanabiliyor. Kas ve kemik rahatsızlıklarına, fiziksel ve zihinsel gelişime, kemik erimesine ve birçok rahatsızlığa iyi gelen D vitamini, bağışıklık için de oldukça önemlidir. 
E vitamini: Avokado, badem, fıstık, ay çekirdeği, fındık, bitkisel yağlarda E vitamini bol miktarda bulunuyor. E vitamini, vücuda zararlı olan serbest radikallere karşı korunmaya yardımcı oluyor.
C vitamini: Bağışıklık sistemi için hayati öneme sahip olan C vitamini, cilt rahatsızlıkları başta olmak üzere vücuttaki birçok sorunu iyileştirmede etkilidir. Diş eti, göz sağlığı, cilt problemleri gibi hastalıklara karşı koruma sağlamak için C vitamini takviyesi şart. Kollajen üretimini destekleyerek eklem hastalıklarıyla mücadele edilmesine de yardımcı oluyor.
B grubu vitaminler: Büyüme, gelişme, bağışıklığı kuvvetlendirme, beyin ve sinir sistemini güçlendirme, saç ve cilt sağlığını koruma, besinleri enerjiye çevirme, hafızayı güçlendirme, yorgunluğu aşma gibi farklı sorunlarda B1, B2, B3, B5, B6, B9 ve B12 vitaminleri etkilidir. B grubu vitaminleri; et ve et ürünleri, süt – peynir gibi hayvansal gıdalarda, tahıllarda, yağlı tohumlarda ve kuru baklagillerde bulunuyor.