Kış Aylarında Hangi Meyve ve Sebzeler Tüketilmelidir?

Tarih: 12.20.2018
 

Kış kapıya dayandı. Kış boyunca hangi meyve ve sebzeleri tüketmemiz gerektiğini biliyor musunuz? İşte faydalı kış besinleri;
Balkabağı: Kış mevsiminin en faydalı besinlerinden balkabağı, yüksek oranda A vitaminiyle birlikte, kalsiyum ve fosfor içeriyor. Balkabağı aynı zamanda lifli bir gıda olduğundan hazmı kolaylaştırır, kabızlığı önler, bağırsakları çalıştırır ve kolon kanserine karşı koruyucu rol oynar. Balkabağı bu dönemlerde ek gıdaya geçen bebekler için de önerilen faydalı bir besin.
Havuç: Havuç mevsimin güçlü besinlerinden kabul ediliyor. A, B1, B2 ve lif kaynağı ile bünyeyi korur, ihtiyaç duyulan vitamin desteğini sunar, enerji yüklemesi yapar. Kolesterolü düşürmede de etkili olan havuç, göz sağlığından karaciğere kadar birçok alanda yararlıdır. Havucu çiğ ve pişirerek tüketebilirsiniz. Pişirilen havucu yararı kaçmaması için kısa sürede yemelisiniz.
Ispanak: Demir deposu ıspanak, yeşil yapraklı bir sebze olarak kanser başta olmak üzere birçok hastalığa yakalanma riskini düşürüyor. Ispanakta bulunan betakaroten göz sağlığı için çok faydalıdır. İlerleyen dönemlerde çıkan göz hastalıklarına iyi gelir. Bağışıklık sistemini güçlendirir, kan pıhtılaşmasını önler.
Karalahana: Kükürt, C vitamini, kalsiyum, demir, potasyum, bakır gibi mineral ve vitaminler içerir. Karalahanayı genellikle pişirerek tüketmek yaygındır, ancak doktorlar çiğ yemek veya suyunu çıkartarak içmenin çok daha faydalı olduğunu söylüyor. Karalahana yemek, mide yaralarını iyileştirir, kabızlığı önler. Kandaki şeker oranını dengeler. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Astıma iyi gelir. Safra kesesi rahatsızlıklarına şifa olur. Ses kısıklığını önler. Karalahana ile ilgili tek handikap guatr hastalarına iyi gelmemesidir.
Kereviz: Kükürt denince akla gelen sebzelerdendir. Kereviz kısa sürede tüketilmelidir. Kanı temizleme özelliği vardır. Kilo almayı önler, mideyi rahatlatır. Sinir ve strese iyi gelir, sakinleştirici etki sunar. 
Lahana: Selenyum kaynağı lahana, mideyi korur, yemek borusu kanserine yakalanma riskini düşürür, cildi güzelleştirir. Lahanada U vitamini bulunur. Bu vitamin mide ve bağırsak yaralarını iyileştirir.
Soğan: Kış boyunca kırmızı veya sarı soğan tüketmek grip, nezle ve solunum yolu hastalıklarından korunmaya yardım eder. Soğan aynı zamanda öksürüğü söker, boğazı rahatlatır. Kronik öksürüklerde soğan suyu kısa sürede tedavi sağlar. Savunma sistemini hastalıklara karşı korur. İdrarı söktürür, su içmeyi sağlar. Böbrek taşı düşürmeyi kolaylaştırır, çiğ tüketilmesi mideyi güçlendirir. Midesinde problem olan kişiler için soğanı çiğ tüketmek mide ağrısı yapar.
Kabak: Folik asit deposu bir diğer ürün kabaktır. Kabak aynı zamanda antioksidan özelliktedir. Bol su içerdiğinden su tüketimi az olan kişilere su desteği sağlar.
Brokoli: Folik asit kaynağı brokoli, potasyum ve A vitamini desteği sağlıyor. Haşlayarak veya salatalarda çiğ tüketerek brokolinin içerisindeki mineralleri öldürmeden yiyebilirsiniz. Brokolinin haşlama suyu dahi faydalı olduğundan dökmeyip içmek yarar sağlar.
Kışın tüketilmesi gereken meyveler ise şöyledir;
Armut: Sulu meyve kategorisinde yer alan armut, yemeklerden önce tüketildiğinde mideyi rahatlatır. A, B1, B2, B3 ve B6 vitamini deposudur. Armudun kabuklu tüketilmesi önerilir, armut kabuğu bağırsakları rahatlatır. Kabızlığı önler.
Elma: A ve C vitamini deposudur. Cilde dost meyveler arasında yer alır. Kolon kanserine karşı koruyucu rol üstlenir. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Kolesterole iyi gelir. Elma kokusu rahatlatıcı etkiye sahiptir.
Ayva: A ve B vitamini içeren, yüksek miktarda potasyum barındıran ayva, kişiye enerji verir. İshali önler, bronşite ve öksürüğe iyi gelir.
Greyfurt: Kış boyunca C vitaminini ihmal etmemek için greyfurt ideal bir meyvedir. Meyve olarak yiyebileceğiniz gibi suyunu çıkararak da içebilirsiniz. İlaç kullanıyorsanız greyfurdu dikkatli tüketmeniz gerekiyor.
Mandalina: Yine C vitamini deposu bir meyve, mandalina soğuk algınlığından gribe kadar tüm solunum yolları rahatsızlıklarına karşı bağışıklık sistemini korur.
Nar: Bereketli yönüyle bilinen nar, folik asit deposudur. Öte yandan selenyum, fosfor, magnezyum, A – C vitaminleri içerir. Antioksidan özelliktedir. Kansere karşı koruyucudur. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Halsizlik ve yorgunluğa iyi gelir.
Portakal: Bağışıklık sistemini güçlendirmek için C vitaminiyle birlikte güçlü bir folik asit kaynağı olan portakalı tüketmek hastalıklara karşı koruma sağlar. Portakal aynı zamanda kansızlığa iyi gelir.